Ugly duckling-plan

დასახელება : An ugly duckling
პროექტის მთავარი იდეა თემა: მოსწავლეები დახვეწენ მეტყველების უნარს, გამოიყენებენ შესწავლილ ლექსიკურ და გრამატიკულ მასალას სახელმძღვანელოზე დაყრდნობით ( არსებითი სახელი, ზმნა, ზედსართავი სახელი)- მინი დიალოგებში მოხდება ენის პრაქტიკული გამოყენება, როლური გათამაშება.
 პროექტის მიზნები: მოსმენის , მეტყველების და ენის გამოყენების უნარების დახვეწა განვითარება.
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
მიმართულება: მოსმენა
უცხ.დ.III.1. 
მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მითითებებისა და სავარჯიშოს მარტივი ინსტრუქციების გაგება.                                                                         
         შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სათანადოდ რეაგირებს მასწავლებლის მითითებებზე (მაგ., გაიმეორე, მოისმინე, აიღე ფანქარი, მოდი დაფასთა და სხვა);
·           ასრულებს მასწავლებლის ინსტრუქციებს.

 უცხ.დ.III.2.მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული მინიდიალოგების/ მონოლოგების გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ხმის ტემბრით ამოიცნობს პერსონაჟებს;
·           რეპლიკებს აკავშირებს პერსონაჟებთან;
·           ამოკრებს დიალოგიდან კონკრეტულ დეტალებს (ვინ, სად, რამდენი, როგორი და სხვა);
·           ინტონაციით გამოხატულ ემოციებს უკავშირებს ილუსტრირებულ პერსონაჟთა გამომეტყველებას;
·           ამოიცნობს ნასწავლ სიტყვებს, გამოთქმებს, ენობრივ ფორმულებს და მათზე დაყრდნობით რეპლიკებსა და წინადადებებს აკავშირებს შესაბამის ილუსტრაციასთან.
უცხ.დ.III.3. მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ილუსტრირებული აღწერითი/ნარატიული ხასიათის ტექსტების გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს პერსონაჟს, ცხოველს, საგანს აღწერილი ნიშან-თვისებების მიხედვით და მიუთითებს/აფერადებს/შემოხაზავს მას;
·           ამოიცნობს და მიუთითებს მათ ადგილმდებარეობას 

·           ამოიცნობს კონკრეტულ მოქმედებებს და განასახიერებს ან მიუთითებს მათ სურათზე (ცეკვავს, დარბის, დახტის, დაფრინავს, ცურავს და სხვა);
·           აკავშირებს მოქმედებებს პერსონაჟებთან;
·           ამოიცნობს მოქმედებათა თანმიმდევრობას.
მიმართულება: კითხვა
უცხ.დ.III.5. მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ტექსტების გაშიფრვა-წაკითხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         გამართულად კითხულობს ნაცნობ წინადადებებს;
·         ტექსტში პოულობს და კითხულობს მასწავლებლის მიერ მითითებულ ადგილს;
·         თავიდან ბოლომდე დამოუკიდებლად კითხულობს შესწავლილ ტექსტებს.

უცხ.დ.III.6. მოსწავლეს შეუძლია ილუსტრირებული ტექსტების გაგება და მათში ინფორმაციის მოძიება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ნაცნობ სიტყვებსა და ილუსტრაციებზე დაყრდნობით ამოიცნობს ორ-სამწინადადებიანი მიკროტექსტის შინაარსს;
·           მოსმენისას დამუშავებულ ტექსტში მოიძიებს ნაცნობ სიტყვებს წინასწარ მიცემული ინსტრუქციის მიხედვით (მაგ., პერსონაჟთა სახელებს, სათამაშოების ან ცხოველების აღმნიშვნელ სიტყვებს და ა.შ.);
·           ტექსტში პოულობს ილუსტრაციის შესაბამის მონაკვეთს;
·           მოიძიებს ტექსტში კონკრეტულ ინფორმაციას (მაგ., როგორი, ვინ, რა ფერის, რამდენი);

მიმართულება: წერა
უცხ.დ.III.8. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი წერითი კომუნიკაციის განხორციელება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           აფორმებს ნახატებს/ილუსტრაციებს წარწერებით;
·           ავსებს ნაკლულ ტექსტს საჭირო ინფორმაციით (გამოტოვებული სიტყვებით);
·           ნიმუშის მიხედვით ქმნის მცირე ზომის ტექსტებს.
მიმართულება : ლაპარაკი 
უცხ.დ.III.10. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტების ზეპირად თქმა და ლექსიკური ცოდნის გამოვლენა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ზეპირად კითხულობს ლექსებს, გათვლებს და ასრულებს სიმღერებს;
·           ზეპირად გაითამაშებს მარტივ დიალოგებსა და სცენებს;
·           იმეორებს მასწავლებლის მიერ წარმოთქმულ ბგერებს, სიტყვებს, მოკლე ფრაზებს, ენის გასატეხებს;
·           ტექსტების წარმოთქმისას იცავს შესაბამის ინტონაცის, მახვილებს, რიტმულ სეგმენტებს;
·           ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას ტექსტის შინაარსს (ინტონაციას, მიმიკას, ჟესტიკულაციას, რიტმულ მოძრაობებს);
·           ასახელებს ლექსიკურ ერთეულებს.
უცხ.დ.III.11. მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მოკლედ პასუხობს კითხვებს მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე, ან რეაგირებს მათზე არავერბალური საშუალებებით;
მიმართულება: სწავლის სწავლა 
უცხ.დ.III.13. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ორგანიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           იწერს დავალებებს (მშობლიურ ენაზე) და ასრულებს მათ;
·           უვლის და აწესრიგებს სასწავლო ნივთებს;
·           მოაქვს საჭირო ნივთები;
·           ახერხებს ყურადღების კონცენტრირებას;
·           ცდილობს, დაიცვას დროის ლიმიტი ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.

უცხ.დ.III.14. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო პროცესში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ცდილობს დასმული ამოცანების გადაჭრა;
·           მიუთითებს ზოგიერთი ნაკლის გამოსწორების შესაძლო გზებს (მაგ., როგორ მოიქცეს, რომ აღარ დარჩეს შინ სასწავლო ნივთები) და ცდილობს მათ გამოსწორებას;
·           ხვდება და აღნიშნავს საკუთარ შეცდომებს;
·           სვამს შეკითხვებს და ითხოვს დახმარებას, როდესაც სიძნელეებს აწყდება;
·           ცდილობს, შეავსოს თვითშეფასების მარტივი სქემები.

უცხ.დ.III.15. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან თანამშრომლობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სხვებს აცდის პასუხის დასრულებას;
·           უსმენს თანაკლასელებს, მასწავლებელს;
·           თანატოლს ეხმარება იმ საკითხებში, რომლებშიც თვითონაა ძლიერი;
·           მეწყვილესთან ერთად გადაჭრის დასმულ ამოცანას;
·           მონაწილეობს ჯგუფურ სამუშაოებში.

უცხ.დ.III.16. მოსწავლეს შეუძლია არსებული რესურსების გამოყენება და ახლის შექმნა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს სახელმძღვანელოში მოცემულ სიმბოლოებს, ლოგოებს;
·           იყენებს სახელმძღვანელოს ილუსტრაციებს, საკლასო ოთახში არსებულ თვალსაჩინოებებს;
·           ქმნის ოპერატიულ რესურსებს და იყენებს მათ (მაგ., ბარათს, ლოტოს, წარწერიან ილუსტრაციებს, კოლოფს).

მონაწილეთა ასაკი: მეოთხე კლასი
ვადები/ხანგრძლივობა :  6 გაკვეთილი ( 2 კვირა -09.12-19.12.14)
პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ვიდეო ჩანაწერი, პროექტორი კომპიუტერი,კალამი, რვეული, თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები 
წინარე ცოდნა : მოსწავლეებმა სახელმძღვანელოდან შეისწავლეს მინი ტექსტი : " მახინჯი იხვის ჭუკი" , ასევე გრამატიკული  მასალიდან ფლობენ : მოდალურ ზმნას " can" -ს " შეძლება"-ს; არსებითი სახელს, ზმნას , ზედსართავი სახელს.
აქვთ განვითარებული თანამშრომლობითი უნარები,ახერხებენ პირადი ნივთების ორგანიზებას.
პროექტის მსვლელობის ძირითადი აქტივობები:
09.12.14- მოსწავლეები უყურებენ ვიდეო ჩანაწერს 2 ჯერ. ასახელებენ დამახსოვრებულ ზმნებს, არსებით სახელებს, ასევე ზედსართავ სახელებს.






დავალება : იმახსოვრებენ / ანმტკიცებენ ამოწერილ სიტყვებს









10.12.14  მოსწავლეები იწერენ მახინჯი იხვის ჭუკის სცენარს, 
დავალება :ბაძავენ ინტონაციას აფორმებენ ჩაწერილ სცენარს , აკეთებენ ჩანახატებს.





12.12.14 მოსწავლეები როლური თამაშით კითხულოებენ ჩაწერილ სცენარს, ხდება გამოკვეთილი სუსტი მხარეების დამუშავება -გამოთქმა/ სიტყვების შესწავლა.



16.12.14 მოსწავლეები კვლავ უყურებენ ვიდეო ჩანაწერს- პაუზების დროს ჯგუფურად წარმოთქვავენ მოქმედი პირების სიტყვებს.
დავალება : მოსწავლეები ინდივიდუალურად ირჩევენ  ზღაპრის გმირს ამზადებენ მოქმედი პირის ნიღაბს.


17.12.14-  მოსწავლეები   შერჩეული მოქმედი გმირის სიტყვას წარადგენენ მეწყვილეებთან.




დავალება: ყველა მოქმედი პირის სიტყვის გამეორება/ განმტკიცება
19.12.14- მოსწავლეები  სრულად წარმოადგენენ სცენარს, როლების გადანაწილება ხდება კლასში - წინასწარ დაუგეგმავად - 
მოწმდება მათი დავალება.







მოსალოდნელი შედეგები/ პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას :  
მოსწავლეთა ენობრივი უნარების განვითარება, შედეგი თვალსაჩინოა ვიდეო ჩანაწერებზე.
ნიღბები, ბლოგი, სცენარის ჩანაწერი  ინდივიდუალურად თითოეული მოსწავლის პორტფოლიოში. 
მასწავლებლის საკონტაქტო ინფორმაცია:  kekeliatamari@gmail.com

No comments:

Post a Comment